Tubing Check!

Japp då var den mest klassiska ungdomsgrejen gjord, tubing i Vang Vieng. Med ännu en mardrömsresa på serpentinvägar tog vi oss från LP till Vang Vieng. Men som sagt, tyar Oscar och Kristina så tyar nog vi med! Vi åkte med holländskorna från rummet i LP och så Anna såklart. I Vang Vieng vet alla vad det är som gäller, tubing! Det går ut på att man glider runt i en badring från bar till bar på Mekongfloden och partajar så mycket det bara går. Jag var lite tveksam mot detta från början då det kändes väldigt töntigt, men det var hur kul som helst! Vi började vid tolvtiden på den första baren, men det var inte bara dricka som gällde. Vi spelade volleyboll, basketboll, bearpong, bordtennis och gjorde massa annat kul. Visst blev det lite hets med drickan med. Man fick ett armband för varje drink man köpte och det lilla tricket gjorde ju att ingen ville vara sämre än någon annan. Klockan sex åkte vi hem och käkade innan vi gick och la oss och sov i två timmar. 20.30 ringde alarmet då var det bara att kämpa sig in i duschen för att göra sig iordning för utgång. Vi hade en superkul kväll med härliga människor. Dock var det riktigt slitna tjejer som ramlade i säng vid 04:00 men det var definitivt värt det.

Dagen efter sa vi hejdå till två av våra kära holländskor och begav oss framåt eftermiddagen till Blue Lagoon. Hit åker de flesta som gjorde tubingen dagen innan för att återhämta sig. Supermysigt ställe där man kunde hoppa från träd och svinga i lianer, så lite energi fick vi iaf.

Vi var sammanlagt tre dagar i VV innan vi tog bussen till Vientienne. Vi hängde i huvudstaden under dagen. Det är en riktig skitstad, inte alls fin eller trevlig, plus att det är omöjligt att ta sig över gatan eller att ta ut pengar. Stort minus. Vi gjorde rätt beslut att inte sova där en natt. Lyckan vände dock när jag fick min mobil lagad och jag hittade Filips och Fredriks bok Tårtgeneralen i en bokhylla. Vi hoppade på en nattbuss som skulle ta oss med 20-timmars restid till 4000-Islands som var vår nästa destination. När vi vaknade på morgonen i Pakse och skulle byta buss fick vi dock veta att det inte fanns plats till oss trots att vi hade bokat biljetter i förväg. De hade helt enkelt överbokat. Av ca 50 pers var det vi fyra som fick stanna kvar och en annan stackars kille. Vi blev ganska förbannade då vårt visum snart går ut så vi har inte tid för sånt här. Men men nu sitter vi Pakse och får helt enkelt göra det bästa av det. Sitta på café några timmar ska vi nog klara av. Vi kommer förhoppningsvis iväg imorgon.

Puss och kram mina hjärtan!

 
Bilder från Luang Prabang:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fellan
2014-03-01 @ 13:11:06

hej jullan. jag dör av allt du skriver. alla människor, allt som bara går fel och allt som verkar helt underbart. åh. PUSSSSSSSSSSSS

lente
2014-03-01 @ 22:03:42

Ååh bättre lycka nästa gång..lät askul med tubing :) du gör mig inte alls sugen på att boka resa....puss bv

Mamma
2014-03-02 @ 15:01:14

Skönt att tubingen är avklarad och att ni hade riktigt kul! (låter det som jag varit lite orolig?? Nejdå, absolut inte jag orolig, det vet alla, hur cool som helst!)Måste varit fantastiskt att bada och hoppa vattenfallet. Det där med buss i landet Laos verkar inte fungera så bra, men precis som du skriver det är bara att göra det bästa av läget. Hoppas nu att ni kommer med bussen idag. Ser fram mot nästa inlägg:)Puss och kram

Bergtorparna
2014-03-03 @ 22:14:58

Hej vi tackar för trevlig läsning, MEN VI ÄR SÅ
OROLIGA SÅ VI BLUNDAR IBLAND NÄR VI LÄSER.
ha så bra fortsättning på ditt äventyr.

meja
2014-03-04 @ 17:12:56
URL: http://fellejulle.blogg.se

Ja de låter så härligt, verkar som de har utvecklat tubingen en del när jag var där låg man o flöt i 2tim längs med floden o de ända spännande som hände var när en vattenbuffel stod ivägen, inget party alls. Hoppas på bättre tur med bussarna. kramar

Annie granne
2014-03-04 @ 20:54:33

Haha!! alltså lika mycket hemskt ni är med om lika mycket underbart verkar ni också uppleva! (Hoppas jag??) Skönt att ni fått tubingen överstökad, jag var också orolig! Du har väl lyckosvampen kvar på dig? Kraaam!

Jönne
2014-03-05 @ 11:48:30

Aaaaah shit vad duktig du är på att skriva!!!! Fick en underbar läsning nu när jag satt och åt min matlåda i SKOLAN , där vädret utanför bara är blask... Nej Julia jag är inte bitter!!! Ser emot som fan att träffa er i Singapore :D :D men fortsätt skriva!!!! Oj vad kul det var att läsa!!! :D

Jullan
2014-03-05 @ 13:07:09

Jäkla roligt med alla kommentarer! Ni behöver inte vara oroliga, dock är lycksvampen borta... Ja jönne det blir hur bra som helst! :D Här fortsätter det att gå fel men vi får uppleva ännu mer på det sättet ;) Puss




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0