Bootcamp

Vilken vecka jag har haft! Blod, svett och skratt från morgon till kväll i sju dagar. Jag flög från Kuala Lumpur upp till Chiang Mai i norra Thailand. Det började inte kanon då jag missade flyget, TROTS att jag var på flygplatsen 11 timmar innan flyget skulle gå. HERREGUD! Det innebar att jag missade välkomstmiddagen, rundvisningen och första träningspasset. Jag var därför supernervös när jag väl kom fram till Chiang Mai och skulle träffa gruppen. Jag möttes av vår huvudledare JP. Thai/amerikanerne, och definitivt den mest vältränade människa jag träffat. Han har varit i det militära i flera år, thaiboxare och vunnit pris för tuffaste mannen i Thailand. En minst sagt respektingivande karaktär, men med ett gott skratt och ett stort hjärta. Han välkomnade mig och berättade glatt att det var ovanligt att så unga brukade komma hit. Shit tänkte jag... Nu ska man springa runt med ett gäng feta gamla gubbar i en vecka, men så blev det verkligen inte. Visst, jag var yngst men det var tre andra som var tjugofem och sen var de flesta mellan 30 & 40. Oavsett åldrar har vi iaf haft superkul ihop. Alla har kämpat på som dårar, peppat varandra och skrattat ihop.

Jag fick en stor chock när jag såg schemat för veckan. Jag tänkte mig sol och bad med ett par träningspass om dagen, men det var mycket tuffare än så. Varje minut av dagen har varit schemalagd. Jag hade ingen om att kroppen klarade av att träna så mycket. Men med hälsosam mat, mycket vatten och med thaimassage varje kväll har det gått bra. Här är schemat för en dag så ni kan få en bild av hur det såg ut:

06.30 Frukost
07.30 Powerwalk 3km till Prem School
08:00 Army Fitness test
10:00 Powerwalk 3km till Spa
10:30 Orientering
12:00 Lunch
13:00 Kettlebell-lektion
14:00 Powerwalk 3 km till Prem School
14:45 Bassängträning, simning och tävlingar
16:00 Powerwalk 3km till Spa
16:45 Duschning
18:00 Massage
19:00 Middag

Min favoritdag såg dock lite annorlunda ut. Då åkte vi runt i Chiang Mai till olika platser där vi stannade och gjorde cirkelträning, backträning, aerobic och allt möjligt. På slutet åkte vi till en riktigt sliten betonglokal där vi fick lära oss Muay Thai (thaiboxning) från två mästare. Det var smutsigt svettigt och jag kände mig coolare än Rocky Balboa!

Under veckan fick jag också vara med om en annan annorlunda upplevelse. Vi hade en jordbävning. Den mätte som starkast en timme iväg från oss, och ingen blev skadad som tur väl va. Jag låg och fick massage när vi kände hur hela huset började skaka. Det tog en tid innan jag reagerade men när jag kom ur massagedvalan och såg hur Thailändarna sprang ut i panik med tårar i ögonen så gick pulsen upp till max vill jag lova. Det slutade efter bara några minuter så det var inte farligt, men rädd var jag. En bit av muren rasade runt hotellet men annars klarade allt sig fint. Vi hade några efterskalv, men det var knappt att man märkte dem.

Nu har jag tagit mig till Nepal. Jag möttes av av skrik otrevligheter och fattigdom. En dålig start, men här på hotellet har det varit Namaste hit och Namaste dit. Nu ska jag ut och kolla in Kathmandu och se om jag kan komma med en bergstrekking de närmsta dagarna. Jag hoppas verkligen att alla har det bra där hemma! Pussar och kramar

Åh just det.. Vi hade orientering en dag. Gissa vem som var vinnaren Morfar?

Järngänget. Kolla in den stora killen där uppe. Han vägde 150kg och på bara en vecka tappade han 11.5kg 
 
 
 
 
 
 
 
Mamma
2014-05-11 @ 15:09:37

Vilken underbar vecka du haft! Men jordbävningen kunde vi varit utan, det var några oroliga timmar innan vi fick höra att allt var bra med dig. Nu sitter jag på tåget hem efter en härlig helg i Göteborg (men du har varit saknad ska du veta). Hoppas att du nu får underbara naturupplevelser i Nepal. Var rädd om dig! Puss o kram

Karin granne
2014-05-12 @ 02:32:02

Jösses vilket schema! Vad duktig du är Julia. Hörde mamma berätta om jordbävningen. Skönt att allt gick bra.Här är allt som vanligt. Katterna far ut och in,
lite vårgalna och regnblöta i pälsen. Ha det nu så gott, var försiktig och må kraften vara med dig!

Kramar




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0