Trallar runt och har det bra!

Hallå alla monsterdiggare!

Idag hoppas jag att ni alla är ute och marscherar med skyltar och megafoner och kämpar för rättvisan. Jag missade helt att det var Valborg, men hoppas att ni hade det supertrevligt iaf. Här på Perhentians flyter allt på i lungan ro, men först tillbaka till Kuala Lumpur.. Häng med!!

Jag hade tre heldagar i KL. Efter ett tag insåg jag att det inte var så mycket kaos i KL som jag trodde från början. Ett måste att besöka tycker jag nog, men mer än tre dagar skulle jag inte rekommendera. Visst skulle man egentligen kunna spendera kanske en vecka i ett och samma köpcenter (för dem är verkligen gigantiska), men jag tröttnade ganska fort efter ett par timmar. Och hur kul är det egentligen att shoppa när det inte finns tillräckligt med plats i väskan för att köpa något ändå ;) Förutom mina shopping mall besök tog jag mig till China Town, botaniska trädgården, Central Market och Moskén. I moskén var man tvungen att gå All-in och vara täckt från topp till tå. Jag kikade runt i moskén och iakttog muslimerna när de gjorde sina olika rörelse för att få någon slags kontakt med Allah. För övrigt tycker jag faktiskt att det är skit att resa i ett muslimskt land. Männen är så otrevliga att jag nästan vill slå varenda en på käften. Men i moskén gjorde jag en liten konst på golvet, precis som muslimerna gör, och sa till Allah att han skulle se till att vi kvinnor får lite respekt. Så det problemet är nog löst snart.

Innan jag hoppade på ett 14 timmars-tåg upp till Perhentian Islands besökte jag självklart petrona towers. Ni vet dem där höga tornen som ser likadana ut och har en bro mellan sig, som alla alltid visar bilder på. Dit åkte jag med ett norskt tjejgäng som jag hängde med lite i KL. Maskin-ingenjörer hela bunten, så jag hängde inte riktigt med på allt dem sa, men kul hade vi.

Väl framme på Perhentian Islands var det kontrasternas morgon. Perhentians består av två öar med kritvit sand och underbart blått klart vatten. Hit kommer malaysiska turister och dykgalna backpsckers. Det finns inte ett resort så långt ögat kan nå (okej ett, men ändå..) utan här ska man ha tur om man hittar ett ställe som har elektricitet hela dagen. Det är hur mysigt som helst. Tyvärr började det lite motigt för mig när det tog mig en hel dag att hitta boende och sen blev sjuk i tre dagar. Feber och förkyld så det blev tyvärr ingen dykning för min del. Men när jag bättrade på mig och flyttade in i ett hostelrum började jag verkligen trivas på ön. Istället för dykning gjorde jag en snorklingtur. Det är inte fy skam det heller. Jag såg allt jag hade hoppats på att se under dykningen, bara inte på så nära håll.

Det bästa med den här ön och med att resa i allmänhet är när man bara kan tralla runt som man vill och träffa massa härliga människor. Så har det verkligen varit här. Man lär känna dem man bor ihop med, och sedan deras kompisar osv. Tillslut går man och hejar på varannan människa på ön. Som tillexempel igår var min tanke att sola lite. Dock fastnade jag med ett härligt gäng redan på frukosten. När vi hade ätit färdigt kom nästa gäng som jag ville umgås med osv. Jag satt på den "restaurangen" och snackade skit till klockan fyra på eftermiddagen innan jag gick och tog mig ett dopp. Det är helt underbart att kunna blanda naturupplevelser, storstadskaos och dykning med lata dagar i goda vänner lag. Jag är helt enkelt så nöjd med min tillvaro just nu.

Idag påbörjar jag resan tillbaka till Thailand och upp till Chiang Mai. Där är det en veckas Bootcamp som väntar. Ett desperat försök att komma i form innan det är dags för bergsvandringen i Nepal. Håll tummarna för mig att jag överlever. Jag håller alltid tummarna för er. Puss och Kram

 Den här lilla figuren är 2m lång och hälsar på mig varje morgon. 
Karin granne
2014-05-02 @ 01:16:53

Så härligt du verkar ha det.Roligt att du träffar så
många trevliga människor. Verkar som om den stilige långe mannen på bilden blivit allvarligt intresserad av dig Julia. Ta det lugnt i bergen och kolla var du sätter fötterna så går det bra, vi håller tummarna.

Kramar fam Karlsson

meja
2014-05-05 @ 19:53:07
URL: http://fellejulle.blogg.se

Hej Jullan,hoppas du har det bra. Passa på att träna nu så att du kan
slå mig i armgång. Vi har haft två fotbollsmatcher och vi vann båda.
Håkan Hellström var på träningen. Det var jättecoolt. Mamma
hälsar. PUSS och KRAM.💪😘




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0